Braun Series 3 380-4 Wet & Dry Scheerapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 3 380-4 Wet & Dry Scheerapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

S.Bastiaans 18-02-2015

Het Braun 380s-4 scheerapparaat presteert zwaar onder de maat. Glad scheren lukt niet, het apparaat slaat glooiende gedeelten van gezicht en hals over zodat je daar stoppels blijft houden. Het maakt evenveel herrie als een elektrische grasmaaier. De scheerkop is niet afgeschermd met een kapje, het snoer past niet in het opbergetui. wat een armoedig apparaat voor zoveel geld. Ook de Braun Series 3 340WD-4 is een waardeloos schaarapparaat: slechte prestaties, lawaaiig, inferieur scheerresultaat. Zowel de Braun 380s-4 als de Braun 340WD-4 zijn een regelrechte miskoop!

S.Bastiaans 08-10-2014

Onbegrijpelijk waarop de goede beoordeling van de Consumentenbond gebaseerd is. Met dit apparaat kun je absoluut geen gladde hals krijgen; door de niet-glooiende scheerkop blijven daar stoppels aanwezig. Het scheert hier gewoon niet glad genoeg. Een tijdsindicator voor nog resterende accucapaciteit ontbreekt. Ook is er geen beschermkapje voor het scheerhoofd. Buitengewoon onhandig is dat het snoer niet in het etui past maar apart opgeborgen moet worden. Mede door de slechte prijs/kwaliteitverhouding is dit een miskleun onder de scheerapparaten.

Frans van D 09-05-2014

Net als meerdere mensen aangeven, het apparaat scheert onvoldoende in de hals en ik ben 'smorgens soms wel een kwartier bezig om er een beetje glad uit te zien.
Voor mij in ieder geval geen Braun meer.
Ik heb afgelopen kerst 2 panasonic apparaten gekocht voor mijn 2 zonen en scheer mij hier af en toe ook mee, hier kan deze Braun echt niet aan tippen, jammer!

RvPutten 18-06-2013

Vorige week dit scheerapparaat gekocht als aanvulling op een Philips trimmer. Het enige wat deze Braun voor mij moet doen is zorgen dat ik de rand bij kan werken.
Apparaat ziet er mooi uit, niet teveel herrie, maar ik kan net zo goed niet scheren. Het resultaat is echt belabberd. In de hals wordt nagenoeg niks meegenomen en nu moet ik dus weer op zoek naar een ander scheerapparaat. Deze is echt zonde van het geld.

m.v.d.hout 05-02-2013

Ik scheer me al 40 jaar met een Braun scheerapparaat. Ik heb ook een Philips met ronde koppen geprobeerd, maar dat werkt niet bij mij. Mijn Braun 5612 is na 9 jaar echt op. De accu begint te fluiten als je hem oplaadt.
Ik heb van iemand uit een verpleegtehuis een Braun 380 gekregen. Het was voor het personeel een ramp om er een bewoner mee te scheren. Ik wilde hem wel proberen, want ik was toch toe aan een nieuwe. Het was mij snel duidelijk waarom het apparaat zeer onhandig is in het gebruik.
Het apparaat heeft een gesloten messenblok. Het is onmogelijk het messenblok schoon te borstelen.
Ik heb allerlei trucen geprobeerd om het te reinigen en ook filmpjes gekeken op de site van Braun,
gebeld met de klantenservice van Braun enz. Schoon spoelen onder de kraan werkt niet.
Uiteindelijk werkt het om de kop van het scheerapparaat, met draaiende motor, te dompelen in een kopje heet water, en dat tijdens een scheerbeurt meerdere malen te herhalen. Is trouwens wel een smerig en tijdrovend klusje, maar ja, ik wil nog steeds een nieuw apparaat kopen en dan moet ik wel weten, wat mijn nieuwe scheerapparaat moet worden. Heel veel scheerapparaten hebben nu een gesloten kop/messenblok.
Ik begin me altijd te scheren met een droog scheerapparaat. Wil je de kop na één dag weer droog hebben, dan moet je de kop wel los laten liggen van het scheerapparaat. Als je hem erop laat zitten, is de kop na 24 uur niet droog.
Na 5 minuten droogscheren klop ik de kop uit, want het resultaat is dan nog belabberd slecht. Maar dan is het grove werk alvast gedaan.
Ik ga dan nat verder voor een beter resultaat, met de zoals hierboven omschreven schoonmaak acties tussen door. Een scheerbeurt duurt bij mij 10-15 minuten.
Ik ben aan het bellen geweest met de klantenservice van Braun, maar de telefoniste haalt de informatie van de zelfde site, als waar ik op dat moment naar zit te kijken en dat levert geen nieuwe informatie op. Wil je weten of een scheerapparaat een te openen of een gesloten messenblok heeft, dan moet je op zoek naar de scheeronderdelen/scheerbladen. Dat is al een gedoe op zich. Ik heb op geen enkele site makkelijk een scheerkop/blad kunnen vinden voor een betreffend scheerapparaat wat ik op dat moment even in de picture had.
Ik heb ook nog een Braun scheerapparaat uit de 7-serie van iemand geleend, maar die hebben het zelfde probleem. Braun heeft dan wel een soort schoonmaakunit voor deze apparaten, maar dat is een dure hobby met steeds weer opnieuw aan te schaffen vullingen á €13,-- per 2. Een apparaat uit de 7-serie heeft nog een ander nadeel. Het apparaat pulseert. Dat betekent dat je je kaken stijf op elkaar moet houden, anders klapperen je kaken op elkaar. Dit kan je niet uitschakelen. Daarom wordt het voor mij ook geen apparaat uit de 7-serie. Ik vind een uitgave van ca €300,-- voor een scheerapparaat een belachelijk hoog bedrag. Maar ja, als op de site kijkt van Braun, dan weet je direct wie hun doelgroep is. Helaas ben ik een afgekeurd persoon van 60 jaar met een uitkering, zo lang als dat nog duurt.
Als je kijkt naar de beoordelingen voor dit 380 scheerapparaat, dan begrijp ik de uitschieters van hoog tot zeer laag. Het komt gewoon door je leeftijd, je huidtype en je haartype.
Op de site van Braun is ook een mogelijkheid om er achter te komen, welk scheerapparaat voor jou geschikt is. Helaas wordt de uitslag bepaald door je portemonnee.

tuthmose 13-09-2012

Een mooi en degelijk apparaat. Scheert zoals ik gewend was, glad en zonder irritatie. Hiervoor had ik een Panasonic, ook mooi maar scheert niet. De braun is een verademing en zo kan ik weer naar de Schouwburg.
Gekocht voor € 88,=. Het prijsverschil tussen de diverse winkels is enorm.
Te koop o.a. bij o.a. 'ik ben toch niet gek' voor
€ 126,=!

ruudyl 09-08-2012

Hiervoor had ik de 320 met 2 messen deze heeft 3 messen, maar scheert niet zo goed als zijn goedkoperen broertje.
Wel degelijk in elkaar gezet, en gemakkelijk in gebruik, ook de trimmer werkt goed, maar dat is bij de meeste Brauns
Ook niet vergeten na ongeveer 8 manden je echt de kop moet vernieuwen, kosten 30€.
Kortom een slechte apparaat, zou het niet aanbevelen

Bert444 18-07-2012

Het slechtste scheerapparaat dat ik heb gehad. Ik koos Braun vanwege de goede resultaten met een ouder model zonder accu. De scheerresultaten van de wang en kin zijn redelijk, maar de wat plat liggende haartjes van de hals worden niet goed geschoren. De tondeuse werkt wel goed.